İstanbul Üniversitesi Bilgi ve Belge Yönetimi ve Tarih bölümlerinden 2006’da mezun oldu. 2009’da Marmara Üniversitesi Bilgi ve Belge Yönetimi bölümünde Araştırma Görevlisi olarak çalışmaya başladı. Türk Dili ve Edebiyatı alanındaki yüksek lisansını İstanbul Üniversitesinde 2010’da, Bilgi ve Belge Yönetimi alanındaki doktorasını Marmara Üniversitesinde 2015’te tamamladı. Edinburgh Üniversitesinde araştırmalar yaptı. 2022’de Doçent oldu.
Okuma kültürünün geliştirilmesi amacıyla TÜBİTAK desteği ve Üniversiteler-Bakanlık iş birliğiyle projeler yürüttü. Başarıyla tamamlanan “Gelişen Kütüphane Gelişen Kütüphaneci Projesi” (2022), “Okuma Kültüründe Sürdürülebilir İlerleme İçin Türkiye'deki Çocuk Kütüphanelerinde Vizyoner Dönüşüm ve Çocuk Kütüphaneciliğinde Uzmanlaşmaya Yönelik Eğitim Projesi” (2022) ve “Çocuk Kütüphanelerinde Vizyoner Dönüşüm ve Çocuk Kütüphaneciliğinde Uzmanlaşmaya Yönelik Eğitim Projesi 2: Eğitmen Eğitimleri” (2023) projelerinin ardından Marmara Üniversitesi ve Rami Kütüphanesi iş birliği ile hazırlanan “Yaşayan Kütüphane Yaşatan Personel Projesi”nde Yürütücü, “İyileştiren Kütüphane: Kütüphanede Bibliyoterapi Uygulamaları Projesi”nde Baş Araştırmacı olarak görev yapmaktadır.
Okuma kültürü, dijital kültür, kütüphanecilik ve çocuk edebiyatı konularında çalışan Karagözoğlu, Türk Dili ve Edebiyatı alanındaki ikinci doktorasına devam etmektedir. Halen Marmara Üniversitesi Bilgi ve Belge Yönetimi bölümünde Öğretim Üyesi olarak çalışmaktadır. Evli ve iki çocuk annesidir.
Şizem Türkü Şentürk 1995 yılında İzmir’de doğdu. Liseyi İzmir Anadolu Lisesi’nde okuduktan sonra İzmir Ekonomi Üniversitesi İngilizce Matematik bölümünü %100 burslu kazandı.
Okurken gönüllü stajını 9 ay boyunca bir denetim şirketinde, zorunlu stajını ise Amerika Philadelphia Drexel Üniversitesi LeBow College of Business pazarlama departmanında tamamladı. Bu süre boyunca davranışsal veriyi kullanarak istatistiksel analizler yaptı. Bitirme tezini yine uygulamalı matematik alanında çalışarak optimizasyon problemi üzerine yaptı.
2018 yılında mezun olduktan sonra pedagojik formasyon sertifikası aldı. Selma Yiğitalp Anadolu Lisesi’nde stajyer matematik öğretmenliği yaptı. 2 yıldır Türkiye Eğitim Gönüllüleri Vakfı’nda gönüllü eğitmenlik yaparak algo-dijital etkinliğine katılmakta ve çocuklara algoritma öğretmektedir. Üniversitede 4 yıl İspanyolca dersi aldı ve yabancı dil öğrenmeye ilgi duyduğu için İspanyolca ve Fransızca’sını geliştirmeye çalışmaktadır.
1990 yılında Hacettepe Üniversitesi Bilgi ve Belge Yönetimi (Kütüphanecilik) bölümünden mezun olan Gültekin Gürdal; yüksek lisansını Kocaeli Üniversitesi, İşletme Yönetimi alanında yaptı.
Bilkent Üniversitesi, TÜBİTAK, Sabancı Üniversitesi, TOBB Ekonomi ve Teknoloji Üniversitesi’nde çalışmış olan Gürdal, 2005 yılından bu yana İzmir Yüksek Teknoloji Enstitüsü Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanı olarak meslek hayatına devam etmektedir.
2008-2012 yılları arasında Anadolu Üniversite Kütüphaneleri Konsorsiyumu (ANKOS) Başkanı olarak görev yapmış olan Gürdal, son yıllarda özellikle Açık Erişim konusu üzerinde çalışmaktadır. Gürdal, 2014 yılı sonunda tamamlanan OpenAIREPlus, Haziran 2018’de tamamlanan OpenAIRE2020 AB projelerinden sonra, Ocak 2018’de başlamış olan OpenAIRE Advance projesinin de Türkiye ortağıdır. Ayrıca, TÜBİTAK ULAKBİM Açık Bilim Komitesi'nin yanısıra YÖK Açık Erişim ve Açık Bilim Çalışma Grubu Üyesidir.
Türk Kütüphaneciler Derneği (TKD), Üniversite ve Araştırma Kütüphanecileri Derneği (ÜNAK), Avrupa Araştırma Kütüphaneleri Derneği (LIBER), Dünya Açık Erişim Arşivleri Konfederasyonu (COAR), Avrupa Araştırma Bilgi Sistemleri Derneği (EuroCRIS), Uluslararası Teknik Üniversite Kütüphaneleri Derneği (IATUL) gibi kuruluşlarda aktif üyeliği vardır.
Ulusal ve uluslararası alanda birçok yayını olan Gürdal, kütüphanecilik alanındaki her türlü bilimsel ve teknolojik gelişmenin yakın takipçisi ve uygulayıcısıdır.