Skip to Main Content
It looks like you're using Internet Explorer 11 or older. This website works best with modern browsers such as the latest versions of Chrome, Firefox, Safari, and Edge. If you continue with this browser, you may see unexpected results.

İYTE Kütüphanesi Tanıtım Rehberi : SSS

SSS

  • Aradığım Yayınları Nasıl Bulabilirim?

Tüm kütüphane hizmetleri SirsiDynix Symphony kütüphane otomasyon programı ile yürütülmektedir. Bu programı kullanarak tüm kütüphane kataloğunu tarayabilir, koleksiyonlarımıza en son eklenen yayınları görebilirsiniz. Ayrıca bu sistemle ; Tüm kullanıcılarımız web üzerinden kendi üzerlerindeki bilgi kaynaklarının süresini uzatabilir Yaptıkları katalog taramalarını kaydedip kendi e-postalarına veya başka bir e-postaya gönderebilir Kendi üzerlerindeki bilgi kaynaklarını takip edebilir Basit ve gelişmiş katalog taraması yapabilir Üzerlerindeki yayınlar cezaya girmeden önce düzenli olarak uyarı e-postası alabilir.( Enstitü tarafından verilen e-posta adreslerini kullanmanız gerekmektedir.) Kullanım dilini istedikleri anda Türkçe veya İngilizce olarak değiştirebilirler.

  • Arkadaşımın Kimliği ile Ödünç Kitap Alabilir miyim?

Üyeler yalnız kendi kimlik kartları ile bilgi kaynağı alabilirler. Başka bir okuyucu adına işlem yapılamaz.

  • Benim Kitaplarımı Arkadaşım İade Edebilir mi?

Evet.

  • Bilgi Kaynağı Zarar Gördü/ Kaybettim Ne Yapmalıyım?

Kütüphaneye başvurmalısınız. Bilgi Kaynağının Aynısı / Fiyatı + işlem bedeli alınır. Kitabın iade tarihi gecikmiş ise buna gecikme cezası da eklenir.

  • Bir Dergi Kütüphane'de var Görünüyor, Fakat Rafta Bulamıyorum?

Tüm süreli yayınları raflarda bulamayabilirsiniz, çünkü aboneliklerimizin %95 sadece elektroniktir. Bunlara, kampüs içinden veya kampüs dışından internet üzerinden ulaşabilirsiniz.

  • Bir materyal üzerine nasıl rezerv koyabilirim?

Tarama sonucunda, bir materyalin detay kaydı kontrol edildiğinde materyalin statü kısmında bir tarih var ise materyalin bir başka kullanıcı tarafından ödünç alındığı ve ilgili tarihte iade edileceğini anlaşılır.  Eğer materyal ödünç alınmış ise detay sayfasındaki "Rezerv Koy" butonu aktiftir. Rezerv koyma işlemi, rezerv koy butonu tıklanıp açılan pencereye İYTE mail adresinizi ve mail adresinizin şifresini yazıp giriş yaparak tamamlanır.

  • Call Number (Sınıflama Numarası) Nedir?

Bilgi kaynağının raflarda yer aldığı adrestir.

  • Cezalar ve Ücretler

Gecikme Cezaları – Genel Kitap Koleksiyonu için günlük 1 TL , Reserve Koleksiyon İiçin saatlik 2 TL, Multimedya Koleksiyonu için günlük 2 TL, Çalışma-Multimedia Odaları ve kumandalar için saatlik 5 TL, Eşya dolapları ve e-kitap okuyucu için günlük  5 TL, Kutulu Oyunlar için saatlik 5 TL, GO-Satranç, kulaklık için günlük 2 TL. Ödünç verme koşulları, cezalar ve ücretler kütüphane komisyonu tarafından belirlenir. Üzerinde gecikmiş bilgi kaynağı ya da  15 TL'nin üzerinde cezası bulunan kullanıcılar, üzerlerindeki bilgi kaynaklarını iade etmeden ve gecikme cezalarını ödemeden yeni bilgi kaynağı ödünç alamazlar.

  • Çalışma Saatleri Nedir?

Kütüphanemiz eğitim-öğretim döneminde hafta içi 08.45 - 01.00,  hafta sonu 12.00 - 01.00 Final dönemlerinde 7/24 Yaz döneminde ve yarıyıl tatilinde Pazartesi - Cuma 08.45 - 17.15 saatleri arasında açık bulunmaktadır.

  • Dergilerin Eski Sayıları Nerededir?

Son yıla ait eski sayılar, süre yayın raflarının altında, daha eski yıllara ait sayılar ise ciltlenmiş olarak raflardadır.

  • Geciktirme cezasına kütüphanenin açık olmadığı günler de dahil mi?

Kütüphanenin kapalı oldugu günler öncesinde iadesi dolan bilgi kaynakları iade edilmez ise araya kütüphanenin kapalı olduğu gün bile girmiş olsa ceza kapalı günleri de kapsayacak şekilde artmaya devam eder. Onun dışında iade tarihi kütüphanenin kapalı olduğu veya resmi bir tatil gününe denk geliyorsa sistem ceza yazmaz. Başkalarının yararlanma hakkını ihlal etmemek ve ceza ödememek için üzerinizdeki bilgi kaynaklarını lütfen zamanında iade ediniz.

  • Hangi Veritabanları Benimle İlgili Konuyu İçerir?

Veritabanlarına konusal olarak veritabanları sayfasından ulaşılabilir. Ayrıca konu rehberleri de hazırlanmıştır, library web sayfasından erişim sağlanabilir.

  • ILL Nedir?

Kütüphane koleksiyonlarında bulunmayan bilgi kaynaklarının, diğer kurumlardan, bu kurumların ödünç verme kurallarına bağlı olarak sağlanmasıdır. Kitap isteklerinin geliş süresi ortalama 2-5 gün, makale isteklerinin ise 1-10 gündür. Detaylı bilgiyi, Kütüphanemiz / Hızlı Erişim/ILL Belge Sağlama bölümünde bulabilirsiniz.

  • ISBN / ISSN Nedir?

Kitap ve süreli yayınların, kendilerine ait uluslararası tek bir numaraları vardır. Kitaplar için; ISBN (International Serial Number of Books), süreli sayınlar için; ISSN (International Serial Number of Serials).

  • Kablosuz(Wireless) ağa nasıl bağlanabilirim?

Tüm kampüste kablosuz internet (wireless) bağlantısı Eduroam'dur. Konuyla ilgili  detaylı bilgi için http://eduroam.iyte.edu.tr/  adresini ziyaret edebilirsiniz.

  • Kaç Kez Süre Uzatımı Yapabilirim?

Başkası tarafından ayırtılmamışsa 2 kez.

  • Kampüs Dışı (off campus) Hizmetten Nasıl Yararlanırım?

Elektronik dergi ve veritabanlarına kampüs dışından erişim (off campus) bilindiği gibi enstitümüz kütüphanesinin abone olduğu süreli yayınların elektronik versiyonlarına ve lisanslı veritabanlarına erişim firmalar ile yapılan lisans anlaşmaları gereği erişim sadece IP adresi kontrollü sağlanmaktadır. Çalışma saatleri dışında ve tatil günlerinde bu servislere kampüs dışından ticari internet servis sağlayıcıları üstünden erişebilmeniz için aşağıdaki EzProxy linkine tıklayınız.

(EzProxy) Veritabanlarına erişebilmek için tıklayınız.

Yukarıdaki bağlantıya tıklayarak, karşınıza gelen ekranda "Enstitüsü e-mail adresiniz" ve "şifrenizi" girerek veritabanlarına kolayca ulaşabilirsiniz.

Linux tabanlı bir işletim sisteminde Adobe Digital Editions'ın kurulumu ile ilgili bilgilere ulaşmak için tıklayınız.

Veritabanı servisleri ve elektronik dergilere erişim ile ilgili sorunlarınızı lütfen library@iyte.edu.tr e-posta adresine iletiniz ya da 7506345 numaralı telefonları arayınız.

  • Kampüs dışından kütüphane kataloğuna erişebilir miyim?

Anasayfada yer alan “Kütüphane Kataloğu” nu kullanarak veya http://catalog.iyte.edu.tr/ adresinden kütüphane kataloğunu tarayabilirsiniz.

  • Katalog taramasını nasıl yapabilirim?

Kütüphanemizle ilgili katalog taramalarınızı kütüphane web sayfasındaki Katalog veya http://catalog.iyte.edu.tr/ adresinden yapabilirsiniz. Kütüphane koleksiyonu yazar, kitap adı, konu vb. kriterlerden taranabilmektedir. Taramalar çok spesifik konulardan, İngilizce konu başlıklarının birleştirilmesiyle veya bir LC Sınıflama Numarası ile de yapılabilmektedir.

Önce aranılan materyal bilgisayar terminallerinden taranır. Aranılan materyalin hangi kütüphane koleksiyonunda olduğuna bakılabilir, materyal eğer koleksiyonda ise, rafa gitmeden ödünç alınıp alınmadığı kontrol edilebilir. Eğer materyal ödünç alındıysa, katalotda iade tarihi görülebilir. Okuyucu kendi adına da materyali ayırabilir. Raflara gitmeden, tasnif numarası not edilmelidir.

  • Kitaplar Raflara Nasıl Bir Düzen İçinde Diziliyor?

Amerikan Kongre Kütüphanesi Sınıflama Sistemi (LC)uygulanmaktadır. Açık raf esasına göre konusal olarak düzenlenmiştir.

Yer numarasını oluşturan ilk harf ana konuyu belirler. Yanına gelen diğer harf, buna bağlı bir alt grubu belirler. Daha sonraki numerik grup, ana konuya bağlı üçüncül alt grubu belirler.

Bunu takip eden grup yazar soyadına göre oluşturulur. Son bölüm ise kitabın basım yılını belirler.

Örneğin: William J. Mitchell / Me++, 2003  
TK 5101 M555 2003

  • Koleksiyona Yeni Eklenen Bilgi Kaynaklarını Nasıl İzleyebilirim?

Yeni gelen bütün bilgi kaynaklarını http://library.iyte.edu.tr adresinden Duyurular kısmından takip edebilirsiniz.

  • Kütüphane Hizmetlerinden Nasıl Yararlanabilirim?

Kütüphane Kullanıcıları; İzmir Yüksek Teknoloji Enstitüsü Akademik-İdari Personeli, Öğrencileri ve dışarıdan gelen araştırmacılardan oluşmaktadır.
 
Kütüphane hizmetlerinden yararlanmak için üyelik şartı aranmaz. İzmir Yüksek Teknoloji Enstitüsü Akademik-İdari Personeli, Öğrencileri doğal üye olarak kabul edilirler. Ödünç Alma Hizmetlerinden yararlanabilmek için Enstitümüz kimlik kartları ile kütüphanemiz Ödünç Verme Birimine başvurulması gerekmektedir. Üyelerimiz Ödünç Verme Biriminde sunulan hizmetler için (Ödünç Alma, Kitap İadesi, Süre Uzatma, Rezervasyon, v.b.) Enstitü kimlik kartını yanında bulundurmalıdır. Kütüphane otomasyon programı üzerinden herhangi bir yayına rezerv koyabilirler veya üzerlerindeki yayınların uzatma işlemlerini yapabilirler.

  • Kütüphane kullanım kurallarını nereden öğrenebilirim?

İYTE Kütüphanesinin kullanım kurallarına kütüphane web sayfasından Hakkımızda-Yararlanma koşulları/ Kütüphane Yönergesine tıklayarak ya da http://library.iyte.edu.tr/files/files/kutuphaneyonergesi.pdf  adresinden ulaşabilirsiniz.

  • Kütüphane veritabanlarına nasıl ulaşırım?

Kütüphane veritabanlarına kütüphanenin web sitesinden ulaşabilirsiniz.. Ayrıca kütüphane anasayfasında bulunun tarama çubuğunda arama yaparak tüm veritabanlarını ve kütüphane kataloğunu aynı anda tarayabilirsiniz.

İlgili olarak kampüs-dışı hizmetten nasıl yaralanırım? konusuna da bakabilirsiniz.

  • Kütüphane’ de Bilgisayarımı ve Çantamı Bırakabilir miyim?

Evet. Kimlik karşılığı anahtar alarak kütüphane içindeki dolapları kullanabilirsiniz.

  • Kütüphane’ de Unuttuğum Eşyamı Nereye Sormam Gerekir?

Bulunan eşyalar güvenliğe teslim edilir. Güvenlik Birimi'nden araştırabilirsiniz.

  • Kütüphanede E-Kitaplar Var Mı?

Abone olunan veritabanları aracılığı ile 400.000'in üzerinde e-kitaba erişim sağlanabilmektedir.

  • Kütüphanede fotokopi çekebileceğim ve çıktı alabileceğim bir yer var mı?

Evet kütüphanede renkli, siyah beyaz fotokopi çekilebilen, tarayıcı, cd, dvd kopyalama işlemi yapılabilen, çıktı alınabilen ve kırtasiye malzemesi satılan bir “Fotokopi Merkezi” zemin kat E blok’ta bulunmaktadır.

  • Kütüphanede Internet’ten faydalanabileceğim bir yer var mı?

Kütüphanemiz giriş (zemin) katında bulunan elektronik kütüphane salonumuzdaki bilgisayar laboratuvarımızdan çalışma saatlerimiz dahilinde sınırsızca yaralanabilirsiniz ayrıca taşınabilir bilgisayarlarınızla kütüphane binasının her bölgesinde kablosuz internet bağlantısıyla internete bağlanabilirsiniz.

  • Kütüphanede part time çalışmak istiyorum ne yapmalıyım?

Kütüphanede part time çalışmak isteyen öğrenciler detaylı bir “cv” (özgeçmiş) örneği hazırlayarak başvuruda bulunabilirler. Detaylı bilgi için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanı Gültekin GÜRDAL (gultekingurdal@iyte.edu.tr) veya kütüphane personeli Şükrü Merter İDİN'e (sukruidin@iyte.edu.tr) başvurabilirler.

  • Kütüphaneye bağışta bulunabilir miyim, nasıl?

Kütüphaneye bağışta bulunmanız mümkün. Bağışta bulunmak isteyenler kütüphane personeli  Serkan TUFAN serkantufan@iyte.edu.tr(dahili:6332) ile irtibata geçebilirler.

 

  • Multimedya odalarını nasıl kullanabilirim?

Multi medya odaları en az 3 kişilik gruplara açılır, multi medya odalarını kullanmak isteyen üyeler Ödünç Verme Bankosu'ndan Multimedya odalarının anahtarını 3 saat süre ile ödünç alabilirler.

  • Neler Multimedya Kapsamına Girer?

DVD, VCD ve BluRay olup herhangi bir kitap süreli yayın eki olmayan yayınlar (film, müzik, e-kitap, bilgisayar programları, belgeseller vb.)

  • Neler Referans (Danışma) Kaynağı Kapsamına Girer?

Ansiklopedi, biyografi, sözlük, harita, elkitabı,basılı dergi türündeki kaynaklardır. Bunlar Kütüphane içi kullanımla sınırlıdır.

  • Rezerv koyduğum materyallerin gelip – gelmediğini nasıl öğrenebilirim?

Rezerv ettiğiniz materyallerin iadesi yapıldığı anda sistem tarafından size e-postayla bildirilecektir. Materyalleriniz, size gelen e-posta tarihinden itibaren 3 gün süreyle Ödünç Verme Bankosu'nda bekletilir, alınmadığı takdirde tekrar rafa çıkartılır.

  • Süre Uzatma İşlemi İçin Bilgi Kaynağını Kütüphane'ye Getirmem Gerekiyor mu?

Başkası tarafından ayırtılmamış ise getirmeye gerek yoktur. Anasayfadaki "Kullanıcı İşlemleri" bölümünden giriş yaparak uzatma işlemini yapabilirsiniz.

  • Süreli Yayınları Ödünç Alabilir miyim?

Güncel dergi sayıları ve eski yıllara ait ciltler ödünç alınamaz.

  • Uzatma işlemi nasıl yapılır?

İnternet üzerinden uzatma işlemi yapmak, üzerinizdeki yayınları görmek için anasayfadaki "Kullanıcı İşlemleri" kısmından hesabınıza giriş yapabilirsiniz. Kullanıcı adınız İYTE mail adresiniz, şifreniz ise mailinizin şifresidir.

  • Veritabanları Ne İşe Yarar?

Veritabanları, içinde bilimsel çalışmaların yeraldığı veri havuzlarıdır. Arayüz özelliklerine bağlı olarak çeşitli taramalar yapmak mümkündür. 2017 yılında 100'ün üzerinde  veritabanına erişim imkânımız vardır. Denemeye açılan veritabanları ile bu sayı dönem dönem artmaktadır. Kütüphanemiz dünya standartlarında zengin bir veritabanı koleksiyonunu kullanıma sunmaktadır. Kütüphane web sitesinde Veritabanları altından erişebilirsiniz.

  • Veritabanlarına Yurtlardan Ulaşabilir miyim?

Veritabanlarına kampüs içi her ortamdan ve dolayısıyla yurtlardan, direk olarak ulaşabilirsiniz.