Koreli usta Kim Ki-duk, Zaman’da, yeni nesildeki güzellik ve estetik saplantısını eleştiriyor. 2006 Karlovy Vary Film Festivali’nin açılış filmi olarak gösterilen Zaman, gerçek ameliyat sahneleriyle yönetmenin istediği "şok etkisini" de yaratıyor. Seh-hee ve Ji-woo yıllardır birlikte olan bir çifttir. Seh-hee, yüzünden sıkıldığını düşündüğü Ji-woo’ya artık yetmediği fikrine kapılınca, ortadan kaybolur. Ji-woo kırılmıştır, ancak bir süre sonra kız arkadaşının yokluğuna alışır. Bu arada Seh-hee yüzüne estetik ameliyat yaptırmıştır. Bir gün Ji-woo, bir garsonla tanışır ve ona âşık olur. Ne var ki, eski kız arkadaşı Seh-hee onunla tekrar bağlantı kurunca işler karışır.
İlkbahar, Yaz, Sonbahar, Kış... Ve İlkbahar, Boş Ev, Fedakar Kız ve Yay gibi filmlerin yönetmenliğini yapmış, tüm dünyada yeni filmleri merakla beklenen Kim Ki-Duk’un etkileyici yapımlarından "Zaman". Estetik, güzellik, dış görünüşe ve maddiyata dayalı kent yaşamı filmin ana temasını oluşturuyor.
Kendisinden sıkıldığını düşünen sevgilisini etkilemek için, estetik ameliyatla yüzünü değiştirmek amacıyla 6 aylığına ortadan kaybolan Seh-hee ve Ji-woo arasındaki aşkı konu alan "Zaman", modern dünyanın kadınlara dayattığı estetik kaygısı ve insanların kendilerinden uzaklaşmalarına gönderme yapan sarsıcı bir film. İzleyenlere kendilerini sorgulatmayı da başarıyor.
Filmin erkek karakterin gözünden anlatılması, kadının yaptıklarını daha da anlaşılmaz kılıyor. İşin ilginç yönü estetik ameliyattan sonra erkeğin kadını tanıyamaması ve yüzünün değişmesinden sonra onu artık farklı biri olarak görmeye başlaması. Kadının; bunu neden yaptığını soran sevgilisine, “zamandan korkuyorum” cevabını verişinde estetik ameliyat ile zamanı, zamanın götüreceklerini durdurmaya çalıştığını anlıyoruz.
Ancak Ji-woo'nun aklında sevgilisinin eski görüntüsü vardır. Sevgilisinin yaptıklarına anlam veremeyen Ji-woo estetik ameliyat masasına yatar ve Seh-hee kalabalıklar arasında sevdiği erkeği aramaya başlar.
Görüntüye ve hikayeye önem veren bir yönetmen olan Kim Ki-duk, Zaman filminin özellikle dış çekimlerinde, sanatsal ve derinliği olan çekimlere başvurarak, ressamın elinden çıkmış tablolara benzer görsel zenginlikler sunuyor.
Film biraz ağır tempoda ilerliyor ancak yönetmen bu şekilde de herşey gibi zamanı da tüketerek koştur koştur yaşadığımız modern çağımızda yavaşlayın dercesine filmin ismine yakışır bir mesaj veriyor.
İlk kez Kim Ki-duk filmi izleyeceklere; yönetmenin İlkbahar, Yaz, Sonbahar, Kış... Ve İlkbahar, Boş Ev, Yay ve Fedakar Kız gibi diğer filmlerini de izlemelerini öneririz.