Skip to main content

İYTE Kütüphanesi E-Bülten Ekim 2012: Sosyal Medya

Sosyal Medya ve İYTE Kütüphanesi

Web 2.0'ın kullanıcı hizmetine sunulmasıyla birlikte, tek yönlü bilgi paylaşımından, çift taraflı ve eş zamanlı bilgi paylaşımına ulaşılmasını sağlayan medya sistemi olarak bilinen “Sosyal Medya”; zaman ve mekân sınırlaması olmadan (mobil tabanlı), paylaşımın, tartışmanın esas olduğu bir insanî iletişim şeklidir.

Sosyal medya platformlarında insanlarla buluşur ve iletişimde bulunursunuz. İnsanlara yardım eder, yardım alır, sorularına cevap verir ve kendi sorularınızı sorarsınız. Bu bakımdan sosyal medya resmi olmayan eğitim yollarından da bir tanesidir.

Teknoloji, telekomünikasyon, sosyal iletişimin kelimeler, görseller, ses dosyaları yolu ile sağlandığı bir yapıya sahiptir. İnsanlar hikâyelerini ve tecrübelerini bu bağlamda paylaştığı bir çerçeveye de sahiptir.

Sosyal medya aynı zamanda "Kullanıcıların Ürettiği İçerik" ve "Müşterilerin Ürettiği Medya" kavramlarını da ortaya çıkarmış, bu yapısıyla da ticari plandaki anlamını kazanmıştır.

İnsanlar için inovatif olmak ve yeniliklerde başı çekmek sosyal medya sayesinde önemli hale gelmiştir. Gerçekler değil fikirler önem kazanmış, objektif olmak değil içten olmak değerlenmiştir. Bununla birlikte teknolojiyi takip etmeye ait izdüşümleri; ortak paylaşımlar doğurmuştur.

İşte İYTE Kütüphanesi de, sosyal medyanın tüm bu etkilerini, kullanıcılarına daha kolay ve yüksek kalitede erişebilme olanağı sağlaması açısından kullanmaktadır. Gerek Facebook (https://www.facebook.com/iytelibrary) gerekse Twitter (https://twitter.com/iytelibrary) hesapları ile kullanıcılarına her türlü sosyal, sanatsal ve bilimsel etkinlikleri duyurabilmekte, onlarla karşılıklı paylaşımlarda bulunabilmektedir. İYTE Kütüphanesi kullanıcılarının Facebook hesaplarındayken bile kütüphane hizmetlerinden faydalanmalarına olanak sağlayacak bir sistemle bunu sağlamaktadır.

Kullanıcılar, İYTE Kütüphanesi'nde bulunan tüm kaynakların, kütüphane web sitesi üzerinden olduğu gibi, Facebook erişimi sırasında da taranmasını sağlayan bir arayüz sayesinde; kütüphaneye gelmeden, Facebook üzerinden kütüphane hizmetlerinden yararlanabilmektedir.

Örneğin; kitap taraması yapabilmekte, okumak istedikleri kitap eğer başka bir kullanıcının üzerinde ise ayırtma işlemi yapabilmekte, ödünç aldığı kitapları görebilmekte ve süresini uzatabilmektedirler.

Ödünç aldığı kitapları geri vermeyi geciktirdiği durumlarda dahi ödemesi gereken ceza miktarını görebilen kullanıcılar bu ödemeyi de kredi kartlarından Facebook hesabındayken yapabilmektedirler.

E-kitapları da yine Facebook hesaplarındayken indirip, okuyabilen kullanıcılar, bu uygulamayı arkadaş listesindekilerle paylaşabilmekte ve bu şekilde arkadaş listesindekiler de o kullanıcının kütüphaneden aldığı ya da okuduğu kitapları görebilmektedir. Yani bu arayüz kullanıcı dostu ve erişim kolaylığı olan bir imkân sunmaktadır İYTE Kütüphanesi kullanıcılarına.

Şeniz BALCI
Sosyal Medya Yöneticisi